Tęskniliście ? ;) Aflofarm zwiększył swoje wydatki na reklamę
Aflofarm i Neonet mocno zwiększyły wydatki reklamowe, głębokie spadki na outdoorze i w kinach (Top10)
Aflofarm i Neonet mocno zwiększyły wydatki reklamowe, głębokie spadki na outdoorze i w kinach (Top10) W okresie styczeń-wrzesień br. cennikowe wydatki na reklamę w mediach pozainternetowych zmalały rok roku o blisko 10 proc. Jedynie radio w tym okresie zwiększyło wpływy reklamowe. Reklamodawcy, którzy w tym okresie najbardziej zwiększyli nakłady na reklamę to Neonet Wrocław, Aflofarm Farmacja Polska i Euro-Net Warszawa.
W okresie od stycznia do września br. tradycyjne media (bez internetu) zarobiły cennikowo na reklamach 23,9 mld zł – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe Kantar, bez rabatów). Było to 9,5 proc. mniej w porównaniu do tego samego okresu 2018 roku. Najwięcej wydano na reklamę w telewizji – trafiła tam ponad połowa łącznych wydatków. Było to 13,2 mld zł, czyli 3,8 proc. mniej rok do roku. Do radia trafiło blisko 6,2 mld zł, czyli 4 proc. więcej niż przed rokiem. Radio było jedynym medium, które w omawianym okresie zwiększyło przychody reklamowe.
Na reklamę w magazynach marketerzy wydali 2,4 mld zł (27 proc. mniej w skali roku), a w gazetach – 876,9 mln zł (mniej o 14,4 proc.). Wydatki na reklamę zewnętrzną spadły rok do roku o 37,7 proc., do 794,6 mln zł, a na reklamę w kinach – o 62,8 proc., do 437,4 mln zł. Z kolei inwestycje w reklamę outdoorową w metrze zmniejszono o 1,5 proc., do 85,7 mln zł.
Najwięcej na reklamę w mediach niezmiennie wydaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. W omawianym okresie przeznaczyła na nią 1,85 mld zł, zwiększając tym samym wydatki rdr o 23,7 proc.
Źródło : https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/aflofarm-i-neonet-mocno-zwiekszyly-wydatki-reklamowe-glebokie-spadki-na-outdoorze-i-w-kinach-top10