Informacja Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego na temat sytuacji lekowej na terenach objętych powodzią

  • Dostępność do produktów leczniczych na terenach objętych powodzią nie jest utrudniona.  Główny Inspektorat Farmaceutyczny potwierdza brak zgłoszeń z hurtowni farmaceutycznych i od wytwórców dotyczących przerwania lub ograniczenia działalności. Dostawy do aptek realizowane są na bieżąco, choć zdarzają się nieznaczne opóźnienia.

  • 6 aptek na terenie województwa opolskiego (Głuchołazy, Lewin Brzeski, Nysa) i 4 apteki w woj. dolnośląskim (Kłodzko, Stronie  Śląskie, Ząbkowice Śląskie) zostało zalanych lub podtopionych.

  • Apteki  szybko wznawiają działalność, aby pacjenci mieli dostęp do potrzebnych leków. Placówki, które nie mają dostępu do energii elektrycznej lub internetu, proszone są o przekazanie zgłoszenia do Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego lub Naczelnej Izby Aptekarskiej. Problemy z dostępem do łączności są na bieżąco rozwiązywane za pośrednictwem Wojewódzkich Centrów Zarządzania Kryzysowego.

  • Główny Inspektorat Farmaceutyczny informuje pacjentów o możliwości wystawiania przez farmaceutów recept farmaceutycznych w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia pacjentów. Gdy kontynuujemy leczenie i jesteśmy w trakcie realizacji e-recepty w aptece, która nie działa, możemy udać się do innej apteki i poprosić o wypisanie nowej recepty. Zwracamy uwagę, że realizacja recepty farmaceutycznej odbywa się ze 100% odpłatnością – bez refundacji.

  • Pacjenci, w ramach ubezpieczenia, mogą skorzystać z porad lekarskich w innych placówkach POZ. Infolinia NFZ 800 190 590 przekazuje na bieżąco informacje o funkcjonujących placówkach medycznych.

  • Leki, które miały kontakt z zanieczyszczoną wodą powodziową nie nadają się do użytku! Nie organizujmy zbiórek leków na własną rękę.

źródło: https://www.gov.pl/web/gif/informacja-glownego-inspektoratu-farmaceutycznego-na-temat-sytuacji-lekowej-na-terenach-objetych-powodzia