Ministerstwo Zdrowia nie ma na leczenie, ale ma na reklamy w „Top Model” w TVN

W systemie ochrony zdrowia brakuje pieniędzy na wykonywanie podstawowych badań pacjentom. W czasie gdy nie ma na leczenie zaćmy i leki dla seniorów, Ministerstwo Zdrowia znalazło 320 tys. zł na działania marketingowe w ­TVN-owskim programie „Top Model”. – Skandal i kupowanie przychylności stacji – mówią politycy opozycji.

– Ministerstwo Zdrowia znalazło 320 tysięcy złotych na działania marketingowe w TVN-owskim programie „Top model”. Jedyne skuteczne leczenie sytemu ochrony zdrowia to odsunąć koalicję 13 grudnia od władzy. Wstyd! – powiedziała Anna Kwiecień, posłanka PiS podczas obrad Sejmu.

Ponad 300 tys. dla TVN-u z resortu zdrowia

Sytuacja w polskiej służbie zdrowia jest dramatyczna. Zamykane są kolejne oddziały oraz całe placówki, a sama szefowa MZ Jolanta Sobierańska-Grenda zapowiedziała nawet cięcia w refundacji leków dla seniorów i osób niepełnoletnich.

W dziewiątym odcinku „Top Model” uczestnicy programu, w którym nagrodą jest bilet do kariery w modelingu, mieli za zadanie nagrać krótki filmik zniechęcający do palenia papierosów. Nagrodą za zwycięstwo miał być udział w kampanii prozdrowotnej Ministerstwa Zdrowia. Nazwa urzędu padła kilka razy. Jak się okazało, Ministerstwo Zdrowia słono za to zapłaciło.

„Koszt współpracy Ministerstwa Zdrowia z programem »Top Model« został pokryty z budżetu wyodrębnionego na działania promocyjne i edukacyjne i wyniósł 320 tys. zł. Decyzję o współpracy podjęto po analizie zasięgu, profilu widowni i siły oddziaływania formatu. Pozwoliło to dotrzeć do grupy, która rzadko reaguje na tradycyjne kampanie społeczne, a decyzje zdrowotne podejmuje pod wpływem treści rozrywkowych i trendów kulturowych”

– poinformowało nas Ministerstwo Zdrowia.

Jak dodano, program cieszy się wyjątkową popularnością wśród młodych widzów, a średnia oglądalność dziewiątego sezonu wyniosła około 1,16 mln osób. „Włączenie do programu elementów kampanii »Planuję długie życie« jest częścią naszych działań edukacyjnych, mających na celu promocję zdrowego stylu życia i uświadomienie skutków palenia papierosów. Zadanie przygotowania krótkiego materiału promującego zerwanie z nałogiem przez uczestników programu przedstawiło problem w atrakcyjnej i zrozumiałej dla młodych formie” – poinformowało nas Ministerstwo Zdrowia.

Źródło: https://niezalezna.pl/polska/skandal-ministerstwo-zdrowia-nie-ma-na-leczenie-ale-ma-na-reklamy-w-top-model-w-tvn/558070

Foto źródło: party.pl